22 Vancouver - Stanley Park - David & Beverley - Reisverslag uit Vancouver, Canada van voorintholt - WaarBenJij.nu 22 Vancouver - Stanley Park - David & Beverley - Reisverslag uit Vancouver, Canada van voorintholt - WaarBenJij.nu

22 Vancouver - Stanley Park - David & Beverley

Door: Tanneke

22 Juli 2017 | Canada, Vancouver

Na de reisdag van gisteren besloten we om het een beetje rustig aan te doen vanmorgen. Na het ontbijt en de diverse ochtendrituelen vertrokken we ongeveer om 10 uur richting het skytrainstation Production-Way-University. Dit station was ongeveer een kwartiertje lopen van de camping en Richard had op de camping al 4 dagkaarten voor het openbaarvervoer van Vancouver kunnen regelen. Toen wij instapten was de skytrain nog vrij rustig. Helaas hingen de Rocky Mountains vandaag in de mist.

Aangekomen in Vancouver +/- 11:30 gingen we koffie drinken bij de Blenz. Daar waren we zwaar aan toe. We liepen naar Canada Place. Vandaar lipen we naar Gaztown om onder andere de steam clock te bekijken. Onderweg stuitten we op “Hills native art”. Om binnen te mogen kijken, moesten we onze rugzakken in bewaring geven. De “native art” bestond uit: sieraden, houtsnijwerk, wand-decoratie o.a. Vogels, kikkers, vissen, gebreide vesten, moccasins. We keken geruime tijd naar de parchtigste dingen. Maar iets meenemen naar Nederland wer wel heel duur of te zwaar in omvang. Een totempaal past echt niet in de koffer.

Na Gas-town, een gezellig stadsgedeelte met leuke (chique) winkels in mooie panden, liepen we via een veel mindere buurt naar China-town. Het was inmiddels begonnen te spetteren en na het zien van een Chinees park, Dr. Sun Yat-su, besltoen we om met bus 19 naar Stanley Park. We stapten uit bij het eindpunt, wilden wij wat eten. Maar het Stanley Park paviljoen was redelijk prijzig, we liepen terug naar de vorige bushalte, aten een Japanse hotdog en hadden inmiddels uitgevonden waar de fietsenverhuur zat.

Wordt vervolgd...