21 juli Eerste dag camper - Reisverslag uit Vancouver, Canada van voorintholt - WaarBenJij.nu 21 juli Eerste dag camper - Reisverslag uit Vancouver, Canada van voorintholt - WaarBenJij.nu

21 juli Eerste dag camper

Door: Kees

21 Juli 2017 | Canada, Vancouver

We moesten vanochtend vroeg opstaan, omdat onze vlucht om 7:30 al zou vertrekken van Toronto. We waren om iets voor half 10 in Vancouver geland, waar wij eerst een broodje haalden bij de Subway voordat we naar de camperverhuurder zouden reizen.
We wisten dat we pas om 1 uur de camper konden ophalen, maar met goede moed dat het eerder zou kunnen namen we toch een taxi en waren we daar al voor 12 uur. Het ging makkelijk en we hadden om 12 uur al de camper en hadden tijdens het wachten ook al een afwasteiltje gescoord.
We hadden nog meer nodig, dus stelden Richard de GPS in op de Wallmart in de buurt en gingen we rijden. Bij het eerste kruispunt reden we al verkeerd, waardoor we wat langer aan de camper konden wennen.

Na de boodschappen hadden we het plan om naar de Capilano Suspension Bridge te gaan. Dit is een brug over een ravijn in het regenwoud dicht bij Vancouver.
Na de ingang verdiepten we ons eerst in de geschiedenis van de eerste mensen die daar hadden gewoond en gewerkt en bekeken we de totempalen die daar stonden. Daarna liepen we naar de cliffwalk, waar je over een smal pad langs de ravijnwand loopt en uitzicht hebt op het ravijn, maar ook op de bomen die tegen de stenen aan zijn gegroeid. Hierna staken we de suspension bridge over waar we aan de andere kant nog een rondleiding kregen door een deel van het regenwoud waarbij we uitleg kregen over de natuur en de beesten. We maakten ook kennis met een bananenslak. Na het park gezien te hebben besloten we toch maar naar de camping te gaan en een maaltijd te bereiden. Na de maaltijd maakten we ons klaar voor de eerste nacht in de camper.