23 juli Varen naar Vancouver Island - Reisverslag uit Ucluelet, Canada van voorintholt - WaarBenJij.nu 23 juli Varen naar Vancouver Island - Reisverslag uit Ucluelet, Canada van voorintholt - WaarBenJij.nu

23 juli Varen naar Vancouver Island

Door: Richard

23 Juli 2017 | Canada, Ucluelet

Tot nu toe hadden we slechts een beperkt aantal kilometers met . onze camper afgelegd, maar vandaag maken we de oversteek naar Vancouver Island. Om de kans op wachttijd bij de ferry zo klein mogelijk te maken wilden we op tijd weg zijn. Ondanks wat problemen bij het legen van de “grey water” tank, reden we toch voor 9 uur van de camping. We zijn nog steeds vroeg wakker. In Nederland had ik een navigatie-app op mijn telefoon geïnstalleerd met off-line kaarten. Die had ons in Vancouver al goed geholpen en mocht het nu weer proberen. Dat ging prima, met uizondering van een stukje in het begin waar ik bij via de busbaan de snelweg werd opgestuurd. Even voor 10 uur waren we bij de ferry in Tsawwassen. Op dat moment werd er een boot vol geladen. Wij mochten bijna vooraan gaan staan op laan 32, maar konden niet meer mee met deze boot en moesten een uurtje wachten. Rond 11 uur gingen we wel aan boord en begon de overtocht. Het was ondertussen zonnig geworden en goed toeven op het dek, waar we ons met een kop koffie installeerden. Na zo'n anderhalf uur waren we in Schwarzbay en moesten we nog een stukje rijden naar het centrum van Victoria. Even voor we daar waren deden we boodschappen bij een Whole Food. Dat is een supermarkt voor foodies met vooral verse, lokale, exclusieve en/of exotische etenswaren. Het was er niet echt goedkoop, maar voor een hele grote bak (1 kg?) blauwe bessen betaalden we naar verhouding weer niet al te veel.

Met Derk als navigator (hij deed het ook al heel goed op vrijdag in Vancouver) vonden we een mooi parkeerplaatsje vlak bij de Inner Harbour. Helaas zat er voor de ingang van de parkeerplaats een knikje in de weg waardoor we met de achterkant van de camper de grond raakten, gelukkig zonder schade. Victoria is de oude Britse hoofdstad van Vancouver Island en heeft wel iets weg van Quebec. Vooral langs de Inner Harbour vonden we het de moeite waard. Grappig zijn de watervliegtuigen die af en aan vliegen. We liepen door naar de Fishermans Wharf. Onderweg zagen we een otter die een vis te grazen nam. Fishermans Wharf bestaat uit een samenstel van drijvende huizen, wel kleurrijk, maar vervallen tot een soort Volendam met vooral eetgelegenheden. We konden de verleiding niet weerstaan en kochten en lekker ijsje. Daarna liepen we terug naar de camper en reden vervolgens naar het Goldstream Provincial Park. Daar wachtte een mooi gelegen maar basic camping, geen full-hook up, maar kleine WC-gebouwtjes en beperkte douche- gelegenheid. Het werd een beetje fris en tussen de hoge bomen werden we al snel geplaagd door de muggen, zodat we binnen aten en weer op tijd gingen slapen.