31 juli Naar Jasper - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van voorintholt - WaarBenJij.nu 31 juli Naar Jasper - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van voorintholt - WaarBenJij.nu

31 juli Naar Jasper

Door: Tanneke

31 Juli 2017 | Canada, Jasper Park Lodge

We hebben nu twee nachten gestaan op een mooie camping dertig kilometer in het Wells Gray park. Het wordt weer tijd voor de volgende etappe. Dertig kilometer het park in betekent ook dat we geen internet hebben. We besluiten naar Clearwater te gaan voor de koffie en boodschappen. Natuurlijk komen we uit bij de Tim Hortons, niet omdat de bediening daar zo vlot is maar om de gratis wifi. En alle Canadezen halen hun koffie daar... en hebben geen haast dus: doe als de Canadezen! We doen onze boodschappen en halen zelfs een zaklamp bij een 'buitensportwinkel' waar ze ook weten te vertellen dat de dichtstbijzijnde 'liquorstore' een paar plaatsen verderop ligt. De heren willen graag bier om bij de tent te kunnen drinken (wel vóór 11:00 uur p.m., want daarna is het verboden op de camping.) Onderweg werd er getankt bij Valemont. Van de pompbediende kregen alle klanten Beef Jerky of Pepperoni worstjes aangesmerd. Richard en Derk kozen voor Beef Jerky, dunne plakjes gedroogd vlees. We reden zo langzamerhand op de Rocky Mountains af en bijna als eerste, rij je op de hoogste berg van de Rockies af: Mount Robson. We stopten voor een fotostop op een parkeerplaats maar even later stopten we nogmaals maar nu bij het visitorscentre van Mount Robson (3954 meter), om nog meer foto's te maken van deze markante bergtop.

Toen we in Jasper aankwamen hebben we daar onze camper neergezet om naar het visitorscentre te gaan om inlichtingen in te winnen over hoe onze tijd te besteden die we hier in de omgeving zouden doorbrengen. We kregen het gidsje van Jasper, National Park met daarin schematisch de Icefield Parkway en de bezienswaardigheden die we 'moeten zien' in roze aangestreept. Voor de volgende dag zou Maligne Lake een goede bestemming zijn. Daar kan je mooie wandelingen maken en eventueel kanoën op het meer. We reden in alle rust naar de camping en dat bleek een mooie Parks Canada camping. We werden verwelkomd door de rondspringende eekhoorntjes en er bleken prima douches op de camping en het toiletgebouw was niet al te ver weg, dus wat wilden we nog meer? Na het eten besloten we nog even te gaan wandelen langs de rivier die langs onze camping liep: Athabasca river. Even om de benen te strekken en niet 'lui' te worden na deze reisdag. Terug bij de camper, Richard was net even naar het toiletgebouw, kwam er een hele kudde elks voorbij. (We moesten even nazoeken in het gidsje welke herten het precies waren). Het waren zeker een stuk of 20 dieren, vrouwtjes met nog kleine dieren en jonge mannetjes. Sommigen gingen op een meter of 5 achter onze camper langs. Dat is nog eens 'wildlife' spotten. Helaas voor Richard heeft hij dit gemist. Maar verse poep, foto's en een filmpje bevestigden ons verhaal!