21 augustus: In de richting van Halifax - Reisverslag uit Ottawa, Canada van voorintholt - WaarBenJij.nu 21 augustus: In de richting van Halifax - Reisverslag uit Ottawa, Canada van voorintholt - WaarBenJij.nu

21 augustus: In de richting van Halifax

Door: Richard

23 Augustus 2007 | Canada, Ottawa

Het einde van onze rondresi nadert nu toch echt. We moeten donderdag de camper inleveren en hebben nog zo’n 500 kilometer af te leggen. Vandaag zouden we de eerste etappe doen, maar op deze mooie camping of eigenlijk in dit park zijn nog een paar wandelpaden die toch ook even wilden zien. Bovendien zouden we dan de getijdesluizen van St. Peters nog kunnen zien. Vanmorgen was het in de camper koud, maar buiten was het prachtig. Een heldere lucht, mooie uitzicht en in de zon al lekker. Dus ontbeten we buiten en Tanneke zat te glimmen. Na het ontbijt wandelden we door het park. Onze camper mocht tot 13.00 blijven staan, dus dat kwam goed uit. In het park liggen wat resten van eerste handelsposten en forten in deze omgeving.

We kwamen ook langs de sluizen van St. Peters en liepen een eindje langs het strand waar we nog wat steentjes probeerden te laten stuiteren. Vervolgens leegden we de tanks van de camper. De black water tank blijft echter aangeven dat er nog iets in zit, dat is merkwaardig. We reden verder over de 4 en later 104 naar Port Hawkesbury, waar we boodschappen deden. Daarna weer over de Canso causeway terug naar het vaste land van Nova Scotia en via nog steeds de 104 naar Antigonish. Dit was bekend terrein, maar met zonnig weer zag het er anders uit.

Vanaf Antigonish bogen we af naar het zuiden. In de richting van Sherbrooke over de 7. Het landschap veranderde weer. We reden een tijd langs een paar langgerekte meren en langs de St. Marys River. Omdat het nog vroeg was besloten we om Sherbrooke voorbij te rijden naar Sheet Harbour. Vanaf nu hadden we mooie uitzichten over de oceaan terwijl we langs de kust kronkelden over de Marine Drive. In Sheet Harbour vonden we snel de camping uit het boekje. Het is weer wat anders dan Battery Park, maar we staan wel langs de rivier en het is geen veredelde parkeerplaats (die krijgen we waarschijnlijk morgen als we voor de KOA kiezen). Vanavond stookten we ongeveer de helft van het overgebleven hout op en we aten alle marshmallows op. We worden er steeds beter in.