26 juli Naar Englishman River - Reisverslag uit Nanaimo, Canada van voorintholt - WaarBenJij.nu 26 juli Naar Englishman River - Reisverslag uit Nanaimo, Canada van voorintholt - WaarBenJij.nu

26 juli Naar Englishman River

Door: Richard

26 Juli 2017 | Canada, Nanaimo

Vandaag namen we al weer afscheid van de westkust van Vancouver Island en vanaf nu komen we weer steeds dichterbij Nederland. Het was zwaar bewolkt en zelfs een heel klein beetje miezerig. We hadden gister op de boot dius heel veel geluk gehad. Omdat er tussen Ucluelet en Port Alberni 92 kilometer slingerweg door de bergen zonder andere plaats en dus koffie zit, dronken we eerst nog een kop koffie in Ucluelet. Bij het bestellen viel mijn oog op huisgemaakte peanutbutter choclat chip cookies. Op onze pot peanutbutter (Craft, chunky) staat een recept voor peanutbutter cookies en hoewel we wel benieuwd waren, hadden we toch niet het plan om dat thuis een keer te proberen. Daarom kon ik de verleiding niet weerstaan. Ze waren wel lekker, maar niet heel bijzonder, dat wisten we dan ook weer. Vervolgens begonnen we aan de slingerweg (Highway 1) naar Port Alberni. Daar maakten we een stop voor boodschappen, waarbij we even moesten zoeken naar kruiden die geschikt zouden zijn om nasi te maken. Uiteindelijk vonden we iets dat er wel goed uitzag.

Onze bestemming vandaag was het Englishman River Falls Provincial Park. Even daarvoor zouden we langs Cathedral Cove komen, een ander provinciaal park dat ik als tip had opgepikt van Olaf Dijkstra en op de heenweg hadden we daar al veel drukte gezien. Dit is ook weer een park geweid aan het regenwoud met onder andere een 700 jaar oude Douglas Spar als hoogtepunt er waren twee kleine rondjes te wandelen voorzien van diverse informatieborden en mooie bomen en andere planten (zoals de Devils Club en Indian Pipe). Na een uurtje hadden we dit wel bekeken en reden we verder zonder oponthoud naar de camping. We werden verwacht, onze naam stond op de lijst van gasten die gereserveerd hadden en we mochten naar plaatsje 47. Toen we daar echter aan kwamen stond er een hele grote andere caravan waar niemand thuis was. We besloten terug te rijden naar de check-in en kwamen onderweg een medewerker tegen. Hij vertelde dat de huidige “bewoner” van 47 op de hoogte was van het risico dat we zijn plaatsje zouden opeisen, maar dat we ook één van de andere beschikbare plaatsen mochten uitkiezen. We besloten even rond te kijken en konden ons prima vinden in plaatsje 100 (met Indian Pipe).

Er was nog tijd genoeg voor een wandeling naar de Englishman River Falls, die de parkopzichter ons uitlegde aan de hand van een plattegrondje. Er zou ook de mogelijkheid tot zwemmen zijn (het was ondertussen al weer stralend weer geworden aan de oostkant van het eiland). Het was weer een mooi rondje met dezelfde hoge bomen. Maar ook met bomen waar de bast zwart afschilfert (alsof het verbrand was) met daaronder rood hout. Bij de lower falls was een zwemgelegenheid, maar we vonden het water veel te koud, alleen Derk ging een keer kopje onder. Dat was zijn alternatief voor douchen, we staan namelijk op een basic camping waar geen douches zijn en de toiletten zonder water werken. De volgende camping is naar verwachting wat luxer, dus we slaan de douche een dagje over. Eenmaal terug bij de tent maakten we de nasi, die met de gekochte kruiden toch wel heel pittig werd. Voor het slapen deden we nog een spelletje Seven of Hearts en daarna ging het licht uit.