24 juli Naar Ucluelet - Reisverslag uit Ucluelet, Canada van voorintholt - WaarBenJij.nu 24 juli Naar Ucluelet - Reisverslag uit Ucluelet, Canada van voorintholt - WaarBenJij.nu

24 juli Naar Ucluelet

Door: Richard

24 Juli 2017 | Canada, Ucluelet

Gisteravond hadden we een poster gezien over het visitors centre van Goldstream Provincial Park waarop 10 redenen om dat te bezoeken. Reden nummer 3 was de hele goede koffie. Dus wilden we daar onze reis naar Ucluelet beginnen. Het visitors centre is pas om 9 uur geopend, dus maakten we niet heel veel haast vanmorgen. Om even over 10 waren we op de parkeerplaats waar gelukkig net een auto vertrok zodat er voor onze camper een plekje kwam. Er volgde een mooie wandeling van een half uurtje, naar een gebouwtje met wat informatie over het park, boekjes en koffie. Tanneke scoorde een vogelboek zodat we nu de vogels die we zien kunnen herkennen en benoemen. We liepen dezelfde weg terug en via een mooie en vrij drukke weg ging het noordwaarts naar Nanaimo en daarna richting Parksville. Onderweg deden we nog een keer boodschappen bij de Wallmart en aten we een broodje in de camper.

We hadden nog een lange reis voor de boeg naar Ucluelet en wilden vandaag ook nog een boottocht voor morgen reserveren. Daarbij hadden we de keus om dat vanuit Ucluelet te doen of vanuit Tofino en dan moesten we ook nog kiezen tussen walvissen kijken of een toch naar de Hot Springs Cove. We besloten de keuze nog even uit te stellen tot een volgende stop. Dat kwam een eind verderop voorbij Port Alberni (bij een mooie rest area). We kozen er voor naar Tofino te gaan en daar te bekijken welke mogelijkheden er nog waren. Mocht alles vol zijn, konden we altijd nog terug rijden naar Ucluelet.
Het tweede deel van de weg naar de westkust werd steeds smaller en bochtiger, maar was wel een mooie weg. Tegen half vijf bereikten we de westkust en moesten nog een half uurtje door naar Tofinio. De weg ging door het Pacific Rim National Park en was daar ineens een stuk beter. Tussen de bomen zagen af en toe de zee. De eerste blik op de Stille Oceaan. In Tofino liepen we op een holletje langs een paar aanbieders van tours. Uiteindelijk kozen we voor Jamie's Whale Watching en namen de tour naar de Hot Springs Cove. Die zou de volgende dag om 8 uur vertrekken en we moesten om 7:45 inchecken. Dat betekende vroeg opstaan. Voor Derk kochten we nog een paar waterschoentjes en we haalden wat voorraden voor de boottocht in de lokale Coop. Daar liepen we tot onze en haar stomme verbazing Ilse Land tegen het lijf. Ze is docente op het Griftland en hardloopster in mijn groep en dat op ongeveer het verste punt van onze reis.

We reden terug naar Ucluelet op zoek naar onze camping. Dat kostte ons ongeveer 35 minuten. Morgen om 7 uur vertrekken zou voldoende moeten zijn. Deze keer was het weer full hook up, maar de aansluiting van de electriciteit ging niet helemaal van zelf. Een verlengsnoer van de camping bracht uitkomst. We staan met de achterkant tegen een betonnen muur, maar met uitzicht over een haventje. We zagen onder andere een bold eagle voordat we gingen slapen.